ZoekmachineoptimalisatieMet google analytics meet je hoeveel bezoek je website krijgt en welke online marketing kanalen het meeste bezoek opleveren. Door te kijken op welke pagina je bezoek binnen komt weet je ook op welke pagina je begint met website optimalisatie.
Het opzetten van Google Analytics en instellen van filters kan een moeilijk karwei zijn. Daarna kun je dashboards instellen zodat je in een oogopslag de juiste statistieken binnen krijgt zonder dat je hier naar zoekt. Dat kan ook geautomatiseerd dagelijks, wekelijks of maandelijks in je e-mail. Met Google Analytics meet je uiteindelijk ook welke pagina's omzet opleveren. En hoe de beste klanten op de website zijn gekomen, was dat via Google of Facebook? Door Google Analytics weet je het antwoord. |
Conversie optimalisatieHet optimaliseren van uw website is een logische stap wanneer uw website veel verkeer trekt maar u het gevoel hebt dat u daar meer uit kunt halen. Conversieoptimalisatie begint bij het analyseren van het gedrag van bezoekers op uw website. Waar komen ze de website binnen? Wat bekijken ze allemaal? De belangrijkste vraag bij conversieoptimalisatie is: bij welke stap haken de meeste bezoekers af?
Wanneer duidelijk is op welke pagina de meeste bezoekers afhaken, weten we ook op welke pagina we moeten beginnen met het optimaliseren. Dat kan vaak met makkelijke aanpassingen zoals tekst of afbeelding wijzigingen. U zult a snel de waarde van uw website meetbaar zien groeien want dat is het voordeel van online: alle online successen zijn zijn meetbaar. |
Google AnalyticsUw website is net als een winkel: u zorgt ervoor dat de mooiste producten in de etalage staan, de rest van de winkel goed te bereiken is en de kassa staat duidelijk in het zicht. Het grote voordeel van uw website is dat u iedere stap van uw klant kunt meten. Wanneer u een website gaat veranderen zonder deze te meten, weet je nooit of uw werkzaamheden effect hebben gehad. Google Analytics is op dit gebied de online marketing tool die je wilt gebruiken.
|
Heatmaps voor meer inzichtGoogle analytics meet op de klikken van je bezoekers, maar wat als je bezoekers niet klikken op die ene banner? Een heatmap kan het gedrag dan verklaren door te kijken hoe ver je bezoekers scrollen en waar ze onbewust met hun muis bewegen. Op basis van deze informatie kun je de website blijven verbeteren.
|